Monday, 30 April 2012

Kelebihan berselawat ^^

Assalamualaikum



1) Sabda Rasullah SAW : Barangsiapa yang berselawat keatasku sekali,nescaya Allah akan turunkan rahmat keatasnya 10 kali ganda

2) Allah akan hapuskan dosa2 kecil dengan mengamalkan berselawat sebanyak 11 kali setiap kali selesai menunaikan solat fardu.

3)Amalkan selawat 100 kali sehari, insya-Allah akan dipermudahkan bertemu jodoh sama ada lelaki /wanita.

4) Bacalah selawat 7 kali pada air dan minum. Insya Allah, perut yang sakit atau memulas akan sembuh.

5) Sesiapa yang amal membaca selawat 3 kali setiap selepas solat 5 waktu akan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah.

6) Amalkan membaca selawat sebanyak 1000 kali sehari, insya Allah akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran.

7) Sesiapa yang mengamalkan berselawat 11 kali setiap hari, dengan izin Allah dirinya akan lebih dihormati dan dihargai oleh orang lain.

8) Sesiapa yang berselawat walau sekali pada malam Jumaat, saat mautnya kelak akan dipermudahkan Allah seperti yang dihadapi oleh paranabi.

9) Sesiapa yang berselawat 41 kali sehari, Insya Allah akan dihindarkan daripada sifat tercela seperti hasad dengki, dan sebagainya dalm dirinya.

10) Sesiapa yang amalkan berselawat 1000 kali pada malam Jumaat, Insya-Allah akan beroleh kebahagiaan samada di dunia mahupun di akhirat.

11) Amalkan selawat 11 kali tiap kali selesai solat fardu kerana Allah akan mengindahkan akhlaknya menjadi lebih disenangi di kalangan orang lain.

12) Berselawat 33 kali sehari dapat menjernihkan hati, mudah memahami akan sesuatu ilmu yang diajarkan, di samping beroleh ketenangan fikiran.

13) Sesiapa yang berselawat tak kiralah banyak mana hitungannya setiap hari akan dapat keberkatan dalam apa jua dengan syarat ia berusaha mencari keredhaanNya.

14) Menjamin keselamatan hidup dan pertolongan Allah, lebih-lebih lagi pada saat kita
menghadapi kesukaran hidup.

15) Menurut Syibab Ahmad, sesiapa berselawat 3 kali setiap selesai solat Subuh, Maghrib & Isyak, Allah akan menghindarkannya daripada sebarang bencana.

16) Sesiapa yang amalkan berselawat sebanyak 1000 kali setiap hari, Allah akan memeliharanya daripada sebarang ancaman musuh serta bahaya fitnah.

17) Amalan berselawat secara teratur setiap hari mampu membersihkan kekeruhan jiwa, dipermudahkan Allah akan segala urusan dan mendapat keampunan daripadaNya.

18) Menurut As-Shawi, sesiapa yang membaca selawat secara rutin, akan terpelihara hatinya daripada gangguan serta tipu daya syaitan yang melalaikan.

19) Membaca selawat 10 kali pada setiap waktu pagi dan petang akan memperolehi keredhaan serta dijauhkan diri daripada mendapat kemurkaan Allah.

20) Sesiapa yang membaca selawat sebanyak 7 kali selama 7 Jumaat berturut2, ia bakal mendapat syafaat (pertolongan) daripada baginda SAW.

21) Menurut Al-Hafiz Dimyati, sesiapa yang berhajat menemui Nabi SAW dalam mimpinya maka amalkan membaca selawat sebanyak 70 kali sehari.

22) Ada riwayat yang menyatakan bahawa amalan berselawat 80 kali tiap selepas solat Asar pada hari Jumaat, InsyaAllah akan dihapuskan dosa2 kecil seseorang.

23)Allah akan bukakan pintu rahmat dan rezeki yang tidak disangka-sangka baginya.

24) Jiwa yang resah gelisah dapat ditenangkan dengan zikir, termasuklah berselawat sekerap yang mungkin kerana Allah itu Maha Luas rahmatnya.

25) Sesiapa yang mengamalkan selawat saban hari tak kira berapa hitungannya, insya Allah dihindarkan daripada taun dan wabak penyakit berbahaya yang lain.

26) Membaca selawat 1000 kali selepas solat hajat 2 rakaat mampu menghilangkan keresahan, rasa dukacita serta dikabulkan Allah akan hajatnya.

27) Menurut para ulama, sesiapa yang inginkan saat kematiannya dalam kesudahan yang baik, maka berselawatlah sebanyak 10 kali setiap selesai solat Maghrib.

28) Para Ulamak berpendapat, Allah akan sempurnakan hajat yang baik dengan sentiasa berselawat 40 hingga 100 kali setiap hari, diikuti dengan usaha yang berterusan.

29) Sabda Nabi SAW: Barangsiapa yang berselawat kepadaku sebanyak 100 kali pada hari Jumaat, maka ia akan datang pada hari kiamat dengan keadaan bercahaya.

30) Sabda Nabi SAW: Barangsiapa berselawat kepadaku 10 kali pada waktu pagi dan 10 kali pada waktu petang tiap hari, ia akan beroleh syaafaatku pada hari kiamat.


10 Kelebihan Kaabah dari segi saintifik

Assalamualaikum

Sedikit maklumat berkaitan Kaabah yang tidak kita ketahui

sebelum ini. =)


1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan kepada sistem imun badan untuk  pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi =doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dalam masa serentak.
5.Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri
sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di
dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi..
8. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka
tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat
yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme
sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah
akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel
darah.

Friday, 27 April 2012

Tutorials bawal ke selendang ^^

Assalamualaikum semua
alhamdullillah ade jgk masa utk Ika tunjukkan tutorial tudung bawal ke selendang
so, pasni xpyah duk membazir tak pakai tdg2 bawal yang kite dah ada
senang je, jOm ^^

maaf, kualiti gambar yg rendah, sbb guna kamera laptop je =_='
  1. Pilih bahagian mana yang korang suka & pinkan (Cam Ika, ika pilih bahagian yang banyak manik ^^). Pastikan bahagian kiri panjang dari kanan. Pinkn di bahagian paling hujung kanan.
  2. Bawa semua bahagian tudung kiri & kanan ke bahu. Pastikan bahagian dalam tudung lagi pendek dr bhgian luar :)
  3. Bawa semua ke bahagian belakang kepala & pinkan ^^
  4. Akhir sekali sematkan kerongsang di bahu
  5. Siap.
  6. Yeay, pasni tak sampai 5 minit pun kita boleh bersiap =)
Siap sedia untuk pergi ke kelas =D
Oke, selamat mencuba ^^

9 Mimpi Rasulullah S.A.W

Assalamualaikum

Nabi Muhammad saw bersabda: "Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan........"


1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datang oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA. 

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA. 

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah. 

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu. 

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga di halang dari meminumnya,ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas. 

6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan, setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku. 

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang. 

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak pun membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya,lalu berbicara mereka dengannya. 

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut. 

Bersabda Rasullullah S.A.W: "Sampaikanlah Pesananku Kepada Umatku Yang Lain Walaupun Dengan Sepotong ayat "

15 Senjata Menghalang Syaitan

Assalamualaikum


15 Senjata Menghalang Syaitan

- Membaca Bismillah (menjadi kunci pada perbuatan baik)

- Banyakkan bezikir

- Banyakan Beristigfar

- Baca "la i' la ha illa anta subha naka inni kuntu minaz zoli min" 

-Jangan tidur berseorangan

- Baca doa pagi dan petang

- Bersugi

- Melaksanakan solat jemaah

- Berwudhuk sebelum tidur

- menutup aurat

- Membaca doa masuk tandas.

- Banyak berselawat pada hati

- Bertaubat, beristighfar

- Banyakan baca Al-Quran

- Membaca surah Yassin setiap pagi

Monday, 23 April 2012

Cara mandi wajib yang betul & sah

Assalamualaikum

Mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

“Akibatnya,mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir.Apabila mandi wajib tidak sah,ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. 
Rukun mandi wajib ada 3 perkara:

Pertama : Niat.“Sahaja aku mengangkat hadas besar/ mandi wajib kerana Allah Taala.”

  • Dalam hati 
  • Disertakan ketika air sampai ke mana2 bahagian anggota badan.
  • Niat itu jika dilambatkan / memulakannya selepas dia telah membasuh salah 1 anggota badannya akan menjadikan mandi wajibnya tidak sah.
  • Memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air keseluruh anggota badannya
  • Berniat sebelum air sampai ke badan,niat itu juga tidak sah. 
  • Oleh itu mandi wajibnya tidak sah.

Kedua : Menghilangkan najis pada badan.
  • Najis itu boleh dibasuh serentak dengan mandi wajib.
Ketiga : Meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir.

  • Meliputi kulit, rambut dan bulu yang ada di badan,sama ada bulu2 yang jarang atau lebat
  • Jika di dalam kuku ada kotoran yg boleh menghalang sampai air ke badan khususnya di bahagian bawah kuku,kotoran itu wajiblah dibuang.

Sebab seseorang itu perlu mandi wajib :
  • Bersetubuh walaupun tidak keluar air mani,keluar air mani dan mati. 
  • Keluar darah haid,nifas dan melahirkan anak(wiladah).

Mandi wajib boleh dilakukan dimana2 dengan menggunakan :

  • air mutlak sama ada air telaga,air paip,sungai laut dan tasik.

Bagi pasangan suami isteri yang bersetubuh pula,mereka tidak semestinya mandi selepas bersetubuh,tetapi diwajibkan mandi ketika ingin beribadat.

Rasulullah S.A.W Bersabda : " Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat, Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafaat kepada manusia lain.



Pati Apricot ^_^

Assalamualaikum

Ika nak cerita skit mcm mana cara2 nak guna apricot yang best gila tu..Ika nak habaq kt hampa semua fungsi2 utama apricot ni..

PATI APRICOT  ni di perbuat dari buat apricot  hampir 90% adalah pati. 
Less kimia ,walaupun guna hari2..
DI JAMIN tiada pengelupasan..
Ika dah guna apricot ni hampir 1 bulan..so far puas hati..

cara jaga apricot ni simpan dalam peti ais  & bila nak guna baru bawak kua.. ble selepas guna..simpan balik..
 kalau simpan dalam peti apricot jadi keras..so sgt2 jimat !
 kalau tak simpan pun tak pe..tak bucuk.. Cuma lembik jela..

NI BAHAN2 NYA !!

Apricot Kernel Oil
- Hydrates and softens skin
- Melembab dan melembutkan kulit

Carrot Oil
- Restores skin tone and elasticity
- Menegangkan kulit

vitamine E
- Improves skin texture and works as an anti-oxidant
- Menghaluskan kulit dan bersifat sebagai anti-oksidan

Ok ?? dah puas hati tahu bahan nya?? Skang fungsi lak..

FUNGSI PATI APRICOT :

  • PARUT BADAN DAN MUKA
  • JERAGAT
  • JERAWAT
  • KULIT TAK SEKATA
  • MUKA & BIBIR KERING
  • PREGNANT LADY, STRETCH MARK 
  • KAKI KERING DAN TUMIT PECAH 
  • KENA MINYAK PANAS, AIR PANAS, KENA EKZOS 
  • SAPU KAT 'SITU' SEMASA 'GITU-GITU' SUPAYA RASA LEBIH SELESA (SAKIT AKIBAT KEKERINGAN!)
  • MATA SEMBAB(EYEBAG)

BERAPA LAMA EK KESAN YA??

KESAN boleh di lihat dalam 1-3 bulan ikot jenis masalah la..
kalau parut lama mcm kena ekzos mmang lmbt..kalau eyebag,jerawat cpt skit.. 
PERLU INGT apricot ni TIDAK KUPAS KULIT.sbb to lmbt efek nye..

CARA GUNA :

korang  nak tido.. korang cuci mka  dulu.. baru  gna.jgn cmpur.. pakai ble muka betul free je..
nak jimat apply kt parut je. Bagi kulit jenis berminyak guna MALAM SAJA..if kulit jenis kering.. blh guna siang.guna setiap hari utk kesan terbaik

kalau utk eyebag sapu di sekeliling mata,atau angota lain .sapu pada tmpt bermsalah oke? =D

APRICOT NI DAPAT KELULUSAN DARI KKM ok! So bkn produk siam.. ke pe ni ^^




Sunday, 22 April 2012

Tips kulit mudah menyerap BB Cream atau foundation =)

Assalamualaikum
Before nak kuar jalan2 or pegi shopping hujung minggu ni, luang lah masa half an hour utk blendkan sebiji TOMATO (jgn besar2) + 4 sudu besar YOGURT (apa2 yogurt boleh),.. then dah siap blend masukkan ke mangkuk kemudian titiskan sikiiiit je VCO PURE OIL CATALYST.. 

bila dah rata, sapukan ke seluruh muka kecuali mata ya,.. ^^ pastu relaks lah 20-30 minit then bilas tanpa sabun ^^ 
InsyaAllah kulit lebih moist n fresshh, mudah serap BB Cream atau foundation... 

Tawaran terhad hanya RM37 je!!


10 gangguan ketika melakukan solat

Assalamualaikum
Antara 10 gangguan kita ketika melakukan solat : 


1) Berasa was-was ketika melakukan takbiratul ihram


2) Tidak memberi tumpuan ketika membaca bacaan dalam solat


“Apabila kamu berasakan kehadirannya, ludahlah ke kiri tiga kali dan berlindunglah kepada Allah. Aku pun melakukan hal itu dan Allah SWT gangguan itu dariku” (Hadis Riwayat Muslim).


3) Lupa jumlah rakaat yang dikerjakan

Apabila seorang daripada kalian mengalami hal itu, hendaklah ia sujud dua kali (sujud sahwi) saat ia masih duduk dan sebelum salam, setelah itu baru mengucapkan salam.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).


4) Hadirnya fikiran yang memalingkan tumpuan


5) Tergesa-gesa menyelesaikan solat


6) Melakukan gerakan yang tidak perlu

“Jangan bermain kerikil ketika solat kerana perbuatan itu berasal daripada syaitan. Tapi kerjakan seperti apa yang dikerjakan Rasulullah”.


7) Melihat ke kiri atau ke kanan ketika solat

“Itu adalah curian syaitan atas solat seorang hamba.” (Hadis Riwayat Bukhari).

8 ) Menguap dan mengantuk

Rasulullah bersabda bermaksud: “Menguap ketika solat itu daripada syaitan. Kerana itu, apabila kamu ingin menguap, tahanlah.” (Hadis Riwayat Thabrani).
9) Bersin berulang kali ketika solat

Syaitan ingin mengganggu kekhusyukan solat dengan bersin sebagaimana yang dikatakan Abdullah bin Mas’ud, “Menguap dan bersin dalam solat itu daripada syaitan.” (Riwayat Thabrani).

10) Terasa ingin buang angin atau buang air

Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Janganlah sekali-kali ia keluar dari masjid sampai ia yakin mendengar suara (keluarnya angin) atau mencium baunya” (Hadis Riwayat Muslim).

P/s : Semoga kita semua dibebaskan Allah daripada gangguan berkenaan.
 janganlah putus asa untuk berjihad melawan syaitan terkutuk

Petua tidur Nabi S.A.W

Assalamualaikum

Tidur adalah ibadah yang paling ikhlas sekali. 
Ganjaran Allah utk yang amalkan sunnah sangat besar. 
Satu sunnah yang diamalkan berterusan akan diberi ganjaran 100 pahala mati syahid, sedangkan satu pahala mati syahid sudah cukup untuk menjamin seseorang untuk masuk syurga.


Antara Sunnah-sunnah Nabi saw sebelum, ketika dan selepas tidur.

1. Sebelum dan selepas tidur baca doa tidur. Allah swt janjikan adalah syurga.

2. Jangan tidur menghadap kaki arah Qiblat. Ini adalah kedudukan tidur orang yang telah mati.

3. Barangsiapa yang membaca Tasbih Fatimah, sekiranya dia mati malam itu,dia akan dikira sebagai mati syahid. Apa itu Tasbih Fatimah? Subhanallah 33 X, Alhamdulillah 33 X, Allahuakbar 34 X.

4. Baca 4 Qul tiup ke tapak tangan dan sapu ke seluruh badan untuk menghindarkan sihir dan niat jahat  manusia.

5. Niat untuk bangun Tahajjud. Sekiranya tidak terjaga, Allah swt akan mengira seolah-olah dia bertahajjud sepanjang malam. Tahajjud adalah sebaik-baik pelindung daripada sihir dan buatan orang.

6.Ambil wudhu sebelum tidur

7.Solat Sunat Taubat 2 rakaat.

7.Maafkan semua kesalahan manusia pada kita dan halalkan semua hutang sebelum tidur.

8. Tidur cara Rasulullah saw dengan mengiring badan ke kanan dan tapak tangan di bawah pipi.


p/s : Insya-Allah jOm kita amal & sampaikan kepada kawan2 ^^ 



15 pintu syaitan dalam diri kita

Assalamualaikum

15 pintu syaitan yang ada di dalam diri kita :

Sekadar Ingatan bersama ^^
  • pintu marah
  • cintakan dunia
  • Kebodohan (keengganan menghadiri majlis ilmu)
  • Panjang angan-angan
  • Rakus
  • Bakhil
  • Suka pada pujian
  • Riak
  • Ujub (Merasa kagum)
  • Takut & Gelisah
  • Buruk sangka
  • Memandang rendah pada orang lain
  • Merasa suka pada dosa
  • Merasa aman daripada pembalasan Allah
  • Putus asa daripada rahmat Allah

Rahsia Cantik dengan solat ^^

Assalamualaikum
Nak tau rahsia cantik dengan hanya menjaga solat kite je tau!
^^
Jom amalkan =)
Pasti muka berseri-seri kan

Saturday, 21 April 2012

Alat pembersih wajah

Assalamualaikum
Kali ni Ika nak share satu benda yang Ika gne semasa mencuci muka
tadaaa~


Alat pembersih wajah
Berkesan membersihkan wajah secara efektif
Tanpa bahan kimia atau kesan sampingan
Diperbuat dr silicon yang lembut

Ika prefer gunakan alat ni sebab muka Ika senang berminyak
So, amat digalakkan di Bahagian T Zone utk mengurangkan minyak
klu korang berminat
Ika leyh blikan 

Harga : RM10 setiap satu ^^

Rahsia Alam Roh

Assalamualaikum


Abu Bakar R.A telah ditanya tentang kemana roh pergi setelah ia keluar dari jasad. Maka berkata Abu Bakar R.A : "Roh itu menuju ketujuh tempat" 

  1. Roh para Nabi & utusan menuju ke Syurga Adnin.
  2. Roh para Ulama menuju ke Syurga Firdaus
  3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.
  4. Roh para Shuhada berterbangan seperti burung di syurga mengikut kehendak mereka.
  5. Roh para Mukmin yang Berdosa akan tergantung di udara tidak di bumi & tidak di langit sehingga hari kiamat.
  6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak Misik.
  7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa beserta jasadnya hingga sampai hari Kiamat.
Telah bersabda Rasullullah S.A.W : 
Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya :

  1. Orang-orang yang mati syahid
  2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan ramadhan.
  3. Orang berpuasa di hari Arafah.
p/s : Semoga roh arwah ayahanda tercinta dicucuri Rahmat oleh-NYA..amin~

Kuasa Allah s.wt

Assalamualaikum

Dan Dialah Tuhan yang telah mengalirkan 2 laut berdampingan, yang satu tawar lagi memuaskan dahaga & yang satu lagi masin lagi pahit, serta Dia menjadikan antara kedua-duanya laut itu sempadan dan sekatan yang menyekat percampuran keduanya. 
(Al-Furgan ;53)
Subhanallah..

Putera Idaman =)

Assalamualaikum
Selamat pagi semua ^^
Khas untuk Kaum muslimah yang Ika sayangi 

Wahai Muslimah

 Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang SEMBAHYANG
=>Bukan LELAKI yang selalu mengajak TENGOK WAYANG...!

 Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu untuk MENGAJI
=>Bukan LELAKI yang selalu mengajak mu SMS TIAP-TIAP HARI...!

 Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang MENUTUP AURAT
=>Bukan LELAKI yang hanya tahu nak MENGURAT..!

 Carilah LELAKI yang boleh mengajar mu MENGHORMATI ORANG TUA
=>kerana di situ letaknya pintu SYURGA...!

Amin, doa banyak2 semoga kita dapat dipertemukan dengan putera Idaman kita =)



Rahsia Surah Al-Kautsar

Assalamualaikum
Kawan2 semua entry last sebelum Ika pejam mata Ika ni ^^
Mengenai Rahsia Surah Al-Kautsar


Surah ini paling pendek, ada 3 ayat je & diturunkan di Makkah & bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah & cantik.

Ditafsirkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad S.A.W kerana diturunkan ketika baginda (SAW) bersedih atas kematian 2 org yg dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim & bapa saudaranya Abu Talib

Antara khasiat yang boleh kita amalkan :


  • Baca surah ini ketika hujan & berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t makbulkan doa kita.
  • Ketika kehausan & tiada air, baca surah ini & gosok di leher, Insya-Allah hilang dahaga.
  • Jika sering sakit mata, berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ni sebanyak 10x pada mata.
  • Jika rumah terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t bagi ilham pada kita di mana letaknya sihir itu.
  • Jika membacanya 1000x rezeki kita akan bertambah.
  • Jika rajin membacanya, hati kita akan jadi lembut & khusyuk ketika tunaikan solat.
  • Jika orang teraniaya & terpenjara membacanya 71x kali, Allah s.w.t akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.
Selamat malam ^^
renung-renungkan ye kawan-kawan & selamat beramal



Friday, 20 April 2012

VCO is the best ^^

Assalamualaikum sayang2 Ika semua
Ika nak share something ni yg bg ika ramai lagi tak tau & takut nak mencuba 
Ika dah try VCO softgel + collagen
Mula-mula ika pun cam was-was jugak nak cuba tapi bile tgok bnyk feedback positive ika try la ^^
Dengan harapan muka nk glow2, pink2, halus cm bby, tegang, lembut & semua yang cantik2 la
 biase la nama lagi perempuan kan hehe ;)
Alhamdullillah dengan izinNYA, Ika dh mkn hampir 15 hari da nampak perubahan2 (tempoh untuk perubahan tak sama)
Antara perubahan2 yg Ika dapat setelah 15 hari :
  1. Bangun tidO kulit lembut mcm bby je ^^, so klu bangun cm x sah x pgg pp hehe! bkn pji dri sndiri tau tp seriously bessst sgt =D
  2. Biase klu nk period, msti nek pimple tp bersyukur sgt no more pimple hee ^^
  3. Parut2 jrwt & bntk2 htm semakin hari semakin pudar..sukeee.. tak sabar nak tengok hasil sepenuhnye ;D
  4. Muka makin hari makin glow,pink2 cmtu..hehe mcm pkai blusher je! i like =)
  5. Tiada lagi kegatalan kulit kepala =)
  6. Rambut nak sikat bnyk kli pun xpe dah kurang rambut ggur ^^
  7. Tiada lg masalah Period Pain =D
  8. Kitaran Haid kembali normal.yeay!
  9. Klu dlu nk bngn pg pun liat tau, ni bnyi alarm trus sdr & crgas je pg2 p class ^^
  10. Sntisa aktif & dah tak tdo siang dah ^^ dgn tu, sume assgnmnt Ika laju je siap  

Testimonial Ika sendiri
 sebelum amalkan VCO muke gelap + berminyak
& selepas amalkan VCO muka nmpk glow + fair skit dr dlu + krg brmnyk dh 
Tanpa EDIT tau! hehe

Sekarang berani nak snap muka dekat2 ^^
Hanya pakai sunblock + bedak compact je 
Heran jgk kan padahal produk ni bkn ratusan rggt pun tapi tu la Ika nk share keajaiban CATALYST yg Ika rasa nk share sndiri ngan kawan2 Ika ni
Semua wanita nk cantekkan ^^
So,sharing is caring ^_~
Setakat ni dulu perubahan yg Ika rasa since 15 hari mencuba VCO & Collagen.

Siapa yg berminat boleh PM Ika
Now, Ika new agent utk UMP PEKAN & ALOR GAJAH 

Semua di atas Hak Milik Cik Ika =)